اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ایجرود 1397/06/12

 

اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ایجرود در مورد تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی بخش های حلب و مرکزی شهرستان ایجرود روز دوشنبه مورخ 12/06/97  ساعت 9:00 صبح به ریاست آقای مهندس توحید سلیمی فرماندار محترم شهرستان ایجرود تشکیل شد و ضمن طرح مطالبی پیرامون تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی استان در موارد زیر اتخاذ تصمیم به عمل آمد.

 

الف – مباحث مطروحه

  1. توجه به تالیف و تعامل طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی با اقتصاد بخش ها و شهرستان از ضروریات است.
  2. تشکیل هسته های مشارکتی در روستاها برای گفتگو با روستائیان و استنتاج نیاز های روستا با رویکرد رونق اقتصادی و اشتغالزائی.
  3. پروژه های عمرانی با مقیاس متوسط، کوچک و خرد با شعاع عملکردی فرابخش، بخش و روستا پیشنهاد شوند.
  4. طرح های سرمایه گذاری با مقیاس متوسط، کوچک و خرد با شعاع عملکردی شهرستانی، بخش و روستا پیشنهاد شوند که بعضا دارای عملکردهای استانی و صادراتی باشند.
  5. حضور خانم ها و بانوان در جلسات هسته های مشارکتی مورد تاکید می باشد.
  6. در پیشنهاد طرح های سرمایه گذاری به تکمیل زنجیره های تولید در روستاها و بخش توجه خواهد شد.
  7. با توجه به ابتنای مطالعات به اطلاعات میدانی و ستادی، در طراحی پرسشنامه های مربوطه دقت نظر به عمل آید.
  8. بهره برداری از سامانه کارا ( اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی )
  9. به اسناد بالادست شهرستانی در انجام مطالعات، توجه لازم مبذول گردد( بالاخص مطالعات شهرستانی که در راستای محرومیت زدائی در دست انجام و جمعبندی می باشد.)
  10. نطفه اصلی مطالعات در تعامل با مقامات محلی و روستاها بسته خواهد شد.
  11. روستاهای منتخب مبتنی بر شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شوند و تاب آوری اقتصادی در انتخاب روستاها مطمح نظر قرار گیرد.
  12. اهداف و دستاورد های منعکس در برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی بصورت کمی بیان شوند تا در طی اجرا تحقق آنها قابل رصد باشد.
  13. گروه های اعزامی به روستاها، مجرب باشند تا در تعامل با دهیاران و مقامات محلی جمعبندی موثری از گفتگوها و نیازهای مطروحه از سوی روستائیان داشته باشند.
  14. اطلاعات مربوط به پروژه های عمرانی، طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی و سایر مصوبات پشتیبان، حاوی اطلاعات لازم برای بررسی و اتخاذ تصمیم باشند.
  15.  جمعبندی و تاکیدات فرماندار محترم ایجرود :
  • ♦انتظار حضور مستمر مشاور در روستاها و اداره عملیات میدانی در تعامل با دستگاه های بخشی و فرابخشی و ارتباط مستمر مشاور با بخش و شهرستان.
  •  
  • ♦برای پیگیری امور و تعامل مقامات شهرستان و بخش با مشاور، ماهی یکبار جلسه داشته باشیم.
  •  
  • ♦در طول چهل سال گذشته به ایجاد امکانات اجتماعی، فرهنگی و زیربنائی در روستاها توجه لازم به عمل آمده است. این مطالعه باید به الزامات رونق اقتصادی و اشتغالزائی در روستاها توجه نماید.
  •  
  • ♦نگاه علمی و مراعات قانون می تواند زمینه ساز توفیق در دستیابی به اهداف مطالعات پیش رو باشد.
  •  
  • ♦مهندسین مشاور در پیشنهاد پروژه های عمرانی و طرح های سرمایه گذاری به تخصیص زمین از سوی روستائیان توجه لازم را داشته باشد.

 

ب – تصمیمات متخذه

  1. مقرر گردید دستگاه های بخشی و فرابخشی شهرستان ایجرود در پیشبرد و نظارت بر انجام مطالعات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مهندسین مشاور آرتا نقشینه شهر بطور جدی همکاری نمایند.
  2. فرمانداری شهرستان ایجرود، کلیه نهاد های تابعه شهرستانی، بخش ها و محلی را برای ارائه اطلاعات و مشارکت در پیشبرد و نظارت بر انجام مطالعات بسیج و راهبری می نماید.
  3. ارائه فایل فهرست مشخصات ( نام، نام خانوادگی، روستای متبوع و شماره تلفن تماس ) دهیاران به تفکیک بخش های حلب و مرکزی.
  4. برگزاری کارگاه آموزشی برای دهیاران در مهرماه سالجاری به منظور توجیه دهیاران برای ایجاد تعامل فی مابین مقامات محلی، دست اندر کاران مطالعه در سطح شهرستان و مهندسین مشاور و مشارکت در تکمیل پرسشنامه های محلی.
  5. معرفی کارشناس مجرب به عنوان نماینده فرمانداری برای هماهنگی تعامل مهندسین مشاور و عامل چهارم با مقامات محلی، بخش و شهرستان.
  6. مهندسین مشاور در اجرای مطالعات مکلفند موضوعات منعکس در مباحث مطروحه را بطور موثر مورد توجه قرار دهند.

 

 


۱۳۹۷/۰۶/۱۲، ۱۹:۴۷:۰۲       1528


دیدگاه های کاربران : (0)

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter