اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خدابنده 1397/06/13

 

اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان خدابنده در مورد تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی بخش های افشار، بزینه رود، سجاس رود و مرکزی شهرستان خدابنده روز سه شنبه مورخ 13/06/97  ساعت 9:00 صبح به ریاست آقای مهندس حمید میرزائی فرماندار محترم شهرستان خدابنده تشکیل شد و ضمن طرح مطالبی پیرامون تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی استان در موارد زیر اتخاذ تصمیم به عمل آمد.

الف - مباحث مطروحه :

  1. خدابنده به عنوان قطب کشاورزی استان که از کارگاه ه های تولیدی متناسب با امکانات و قابلیت های شهرستان بب بهره است، به نتایج مطالعات حاضر چشم دوخته و انتظار دارد تا بخشی از مشکلات شهرستان را در ارتباط با رونق اقتصادی و اشتغالزائی از رهگذر اجرای نتایج این طرح حل و فصل نماید.
  2. مطالعه باید از جزء به کل و مشارکتی باشد. اطلاعات رسمی، ثبتی، میدانی و با مهخذ مشارکت جویان مبنای بررسی و پیشنهادات در قالب برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی خواهد بود.
  3. شهرستان خدابنده از جمله شهرستان های استان با تعداد روستاهای کثیر می باشد و از رهگذر این مطالعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
  4. از اینکه مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی به جزئیات و اجرای نتایج توجه دارد خیلی مهم است.
  5. بخشداران مبتنی بر قابلیت ها نسبت به انتخاب و معرفی روستاهای مورد نظر اهتمام نمایند. روستاهائی که از جایگاه واهمیت چند بخشی برخودار هستند می توانند حائز الویت باشند.
  6. از رهگذر جزء 1 بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم، نتایج و دستاوردهای مطالعه از ضمانت اجرائی برخوردار می باشد و این نکته از نشانه های بارز و تفاوت اساسی این مطالعه از سایر مطالعات می باشد.
  7. دهیاران در کنار عوامل میدانی مهندسین مشاور از عوامل مهم در جمع آوری اطلاعات و عامل محوری در مشارکت مقامات محلی در اجرای مطالعات و دستیابی به پیشنهادات موثر برای هر یک از روستاها هستند.
  8. خروجی مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی مشتمل بر تدوین گزارش برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی و سند توسعه می باشد که برای هر یک از بخش ها بطور جداگانه تهیه خواهد شد. سند توسعه که مآلا به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد رسید شامل فهرست پروژه هعای عمرانی و طرح های سرمایه گذاری با مشخصات لازم و همچنین اقدامات زیرساختی لازم و تصمیمات پشتیبان طرح ها و پروه ها به تفکیک هریک از روستاهای شهرستان خواهد بود.
  9. طرح های سرمایه گذاری مورد نظر شامل طرح های متوسط، کوچک و خرد مقیاس خواهند بو که متناسب با قابلیت های روستاها، بخش ها و شهرستان پیشنهاد خواهد شد.
  10. در اجرای پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری، ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی بطور بارز مورد ملاحظه خواهند بود.

 

ب – تصمیمات متخذه

  1. مقرر گردید دستگاه های بخشی و فرابخشی شهرستان خدابنده در پیشبرد و نظارت بر انجام مطالعات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مهندسین مشاور برنامه ریزی چشم انداز سامان بطور جدی همکاری نمایند.
  2. فرمانداری شهرستان خدابنده، کلیه نهاد های تابعه شهرستانی، بخش ها و محلی را برای ارائه اطلاعات و مشارکت در پیشبرد و نظارت بر انجام مطالعات بسیج و راهبری می نماید.
  3. ارائه فایل فهرست مشخصات ( نام، نام خانوادگی، روستای متبوع و شماره تلفن تماس ) دهیاران به تفکیک بخش های افشار، بزینه رود، سجاسرود و مرکزی
  4. برگزاری کارگاه آموزشی برای دهیاران در مهرماه سالجاری به منظور توجیه دهیاران برای ایجاد تعامل فی مابین مقامات محلی، دست اندر کاران مطالعه در سطح شهرستان و مهندسین مشاور و مشارکت در تکمیل پرسشنامه های محلی.
  5. معرفی کارشناس مجرب به عنوان نماینده فرمانداری برای هماهنگی تعامل مهندسین مشاور و عامل چهارم با مقامات محلی، بخش و شهرستان.
  6. مهندسین مشاور در اجرای مطالعات مکلفند موضوعات منعکس در مباحث مطروحه را بطور موثر مورد توجه قرار دهند.

۱۳۹۷/۰۶/۱۳، ۱۹:۴۷:۳۴       1523


دیدگاه های کاربران : (0)

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter